X
Haberler

Vedaşla ilgili haberlere, duyurulara buradan ulaşabilirsiniz. Bütün haberleri ve duyuruları görmek için aşağıdaki butona tıklayınız.

Arızalara Teknolojik Müdahale
20.01.2020
00:00

VEDAŞ, karla kaplı dağlardaki arızalara gelişmiş teknolojiyle müdahale ediyor

Doğu Anadolu Bölgesinin zor şartlarında vatandaşlara daha kaliteli hizmet sunmak için çalışmalarını sürdüren VEDAŞ, kurduğu Skada Merkezi ve son teknoloji araçlarla arızalara kısa sürede müdahale ediyor. Konuyla ilgili açıklamada bulunan VEDAŞ Sistem İşletme Grup Müdürü Beytullah Özbayram, binin üzerinde personel ve 250’nin üzerinde araçla bölgede arıza bakım-onarım hizmetlerini yürüttüklerini ifade etti. VEDAŞ olarak şebeke yatırımlarının yanı sıra teknolojide de ciddi yatırımlar yaptıklarını vurgulayan Özbayram, “Günümüz artık akıllı şebekeler çağı. Bizde bu anlamda akıllı şebekelere yatırım yaptık. Kurduğumuz Skada Merkezimiz, bu akıllı şebeke sistemlerinin bir parçasıdır. Burada 7 gün 24 saat tüm şebekemizi takip etmekteyiz. Bölgede 12 bine yakın trafomuzu anlık izlemekteyiz. Her türlü kesintileri burada takip etmekteyiz. Bir noktada arızamız olduğunda müşterilerimiz gerek çağrı merkezimizi arayarak gerekse sosyal medya hesaplarından bize bildirmektedir. Bundan daha önemlisi biz tüm trafolarımızdaki kesintiyi müşterilerimiz bize bildirmese dahi kendimiz burada izlemekteyiz ve bunu da sahadaki arıza ekiplerine iş emri olarak bildirmekteyiz. Enerjisi kesilen trafomuz hangi bölgede ise o bölgedeki en yakın ekibe iş emri olarak atama yapıyoruz. Çünkü biz aynı zamanda tüm araçlarımızı da uzaktan izleyebildiğimiz için arıza noktasına en yakın aracı da buradan görebiliyoruz. Dolayısıyla arıza olan noktaya en yakın ekibi yönlendiriyoruz. Bu da arızaya müdahale süremizi kısaltmaktadır” dedi.

Bir bölgede yaşanan elektrik arızasının abonelere SMS ile bildirildiğini belirten Özbayram, “Dolayısıyla müşterimiz bizi aramadan, biz kesintinin ne zaman olduğu ve enerjinin ne zaman verileceğini müşterilerimize SMS ile bildiriyoruz. Bunun için tüm müşterilerimizin SMS bilgilerinin sistemimizde güncel olması önemlidir. Bu kapsamda müşterilerimizin arızalardan, kesintilerden ya da yapacağımız bakım çalışmalarından haberdar olmaları için SMS bilgilerini sistemimizde güncellemeleri önem arz etmektedir. Bunu da sosyal medya hesaplarımızdan ya da çağrı merkezi yoluyla bu bilgileri güncelleyebilirler” ifadelerini kullandı. “Türkiye’de lider şirket olmayı hedefliyoruz” VEDAŞ’ın akıllı şebekede Türkiye’nin en büyük ve en yaygın ağına sahip bölgelerden biri olduğuna değinen Özbayram, “Önümüzdeki yıllarda bunu daha da geliştireceğiz. Türkiye’de lider şirket olmayı hedefliyoruz” diye konuştu. Teknolojik cihazlar nedeniyle arızalara daha kısa sürede müdahale ettiklerini dile getiren Ekip Sorumlusu Galip Sardık da, “Gerek Snowtruck gerekse kar motoru araçlarımızla arıza bölgesine erken ulaşıyor, dronle de arızaları kısa sürede tespit ediyoruz. Böylece arızaya müdahale süremiz de kısalıyor. Bugünde Çatak ilçesine bağlı Görentaş mevkiinde yollar kapalı olduğundan dolayı arıza yerine kar araçlarımızla geldik. Tabletimize düşen iş emrine istinaden arızamıza müdahale ettik. Modern iş araçlarımızla, kar kış demeden, gece gündüz demeden vatandaşlarımıza sağlıklı bir elektrik vermek için elimizden geleni yapıyoruz. Çünkü bölgemiz coğrafi olarak zorlu bir bölge. Elektrik hatları da dağlardan geçiyor. Dolayısıyla teknoloji araçları bu zor coğrafyada işimizi kolaylaştırıyor. Bu günde drone ile arızaları tespit ettik ve kar araçlarımızla da arıza yerine gelip arızayı giderdik” dedi.

Kaynak:

Kış Mesaisi Sürüyor
14.01.2020
00:00

VEDAŞ ekipleri, elektrik arızasını gidermek için karlı tepelere tırmandı

Muş'ta, Van Gölü Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (VEDAŞ) ekipleri, zarar gören enerji nakil hatlarını onarmak için hem olumsuz hava hem de zorlu doğa koşullarıyla mücadele ediyor.

Ekipler, kent merkezine 43 kilometre uzaktaki Karabey köyü Kamışlı mezrası yakınlarında kar ve tipi nedeniyle zarar gören elektrik direkleri ile yüksek gerilim hattını onarmak için yoğun çaba sarf etti.

Araçların giremediği bölgede kilometrelerce yürüyen, karlı tepelere tırmanan ekipler, zorlu yolculuğun ardından, arızayı gidererek köye enerji verilmesini sağladı.

VEDAŞ İl Müdürü Eşref Şentürk, yaptığı açıklamada, Muş'un kışın en çetin geçtiği illerden olduğunu, bu nedenle hatlarda arızaların yaşanabildiğini söyledi.

Olumsuz hava şartları nedeniyle özellikle kırsal bölgelerden geçen hatlarda direk devrilmesi ya da iletken kopması gibi arızaların oluştuğunu anlatan Şentürk, ekiplerin tüm zorluklara rağmen arızalara en kısa sürede müdahale ederek vatandaşlara kaliteli ve kesintisiz hizmet vermek için çaba gösterdiğini vurguladı.

VEDAŞ bakım ve onarım sorumlusu Murat Söylemez ise kar ve tipiden dolayı yolu ulaşıma kapanan Kamışlı'daki arızaya 5 gündür müdahale edemediklerini belirtti.

Yolun açılmasıyla ekiplerin kopan ve devrilen enerji hatlarını onardığını ifade eden Söylemez, şöyle konuştu:

"Arızayı gidermek için ekiplerimiz özveriyle çalıştı. Özelikle kırsal ve dağlık bölgelerdeki köylerimize ulaşım çok zor. Enerji hatlarımız ormanlık ve dik yamaçlardan geçiyor. Kopan ya da devrilen hatlara ulaşmak için bazen kilometrelerce yürümek zorunda kalıyoruz. Yer yer 1-2 metre karda yürüyerek vatandaşların elektrik ihtiyacını karşılıyoruz. Vatandaşların memnuniyeti için zorluklarla mücadele ediyoruz."

Kaynak: https://www.trthaber.com/haber/guncel/vedas-ekipleri-elektrik-arizasini-gidermek-icin-karli-tepelere-tirmandi-454078.html

Zor Şartlarda Arıza Onarımı
8.01.2020

Elektrik arızasını gidermek için Zap Deresi'ni aşıp, dağa tırmandılar

Hakkari'de Van Gölü Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (VEDAŞ) arıza ekipleri, zarar gören yüksek gerilim hatlarını onarmak için hem dondurucu soğukla hem de zorlu doğa koşullarıyla mücadele ediyor.

Hakkari'de Van Gölü Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (VEDAŞ) ekipleri kent merkezine 30 kilometre uzaktaki Doğanlı köyü yakınlarında kar ve tipi nedeniyle zarar gören elektrik direkleri ile yüksek gerilim hattını onarmak için yoğun çaba sarf etti.

Önce Zap Deresi'ni botlarla geçen ekipler, ardından karlı dağlara tırmanarak arızanın olduğu bölgeye ulaşmaya çalıştı.

Üzümcü Jandarma Karakolundaki askerlerin drone ile destek verdiği ekipler, zorlu yolculuğun ardından bölgeye ulaşarak arızayı giderdi.

Ekipte yer alan Şahin Tunç, gazetecilere yaptığı açıklamada, Çukurca ana hat şebekesinde oluşan arızayı gidermek için çalışma yürüttüklerini söyledi.

Zor şartlara rağmen insanlara kesintisiz enerji sağlamak amacıyla gece gündüz çalıştıklarını belirten Tunç, şunları kaydetti:

"Coğrafi yapısı, iklim koşulları, ulaşım sıkıntılarına rağmen bugün botlarla Zap Suyu'nu geçtik. Ardından 400 metre dağa tırmanarak arızayı tespit ettik. Yürüttüğümüz çalışmaların ardından bölgeye yeniden enerji verilmesini sağladık. Vatandaşlarımızın daha sağlıklı enerji almalarını sağlamak için çalışmalarımıza devam edeceğiz. Bize destek olan Zap Rafting takımına ve bölgede görevli askerlerimize teşekkür ediyoruz."

Kaynak: https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/elektrik-arizasini-gidermek-icin-zap-deresini-asip-daga-tirmandilar/1696157

Önce İş Güvenliği
20.12.2019

VEDAŞ’ın İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimleri Sürüyor

Sarp bir coğrafyada çetin iklim şartlarında görev yapan Vangölü Elektrik Dağıtım A.Ş. (VEDAŞ), İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) eğitimlerine devam ediyor.

Van, Bitlis, Muş ve Hakkâri illerinde elektrik dağıtım hizmeti veren VEDAŞ, 6331 Sayılı İSG Kanunu gereğince personeline yangın söndürme ve acil durum tahliyesi konularında teorik ve uygulamalı eğitim verdi. A Sınıfı İş Güvenliği Uzmanı Dr. Fırat Ertürk tarafından Şirket merkezinde verilen eğitimlerle bilgilerini güncelleyen VEDAŞ personeli, olası bir tehlike anında yapılması gerekenlere ilişkin reflekslerini geliştirdi.

Eğitim senaryosu gereği çalan sirenlerin ardından acil durum toplanma alanına gelen VEDAŞ çalışanları, duman zehirlenmesi nedeniyle bayılan çalışma arkadaşlarına ilk yardım müdahalesi yaparak ambulansa taşıdı. Daha sonra olası bir yangına nasıl müdahale edilmesi gerektiğine ilişkin uygulama yapan VEDAŞ çalışanları tatbikat amaçlı çıkarılan yangını söndürdü.

Başarıyla sonuçlanan tatbikat sonrası açıklama yapan VEDAŞ Şirket Müdürü Emrullah Okuducu; “Zor bir coğrafyada çetin iklim koşullarında tehlike potansiyeli yüksek bir alanda hizmet veriyoruz. Bu hizmeti yerine getirirken personelimizin can güvenliğini birinci öncelliğimiz olarak belirledik ve amacımız olan sıfır iş kazası hedefine ulaşmak için de personelimize periyodik olarak İSG eğitimleri veriyoruz. Çığ tatbikatları, yangın söndürme, ilkyardım gibi eğitimlerle personelimizi en kötü senaryoya hazırlıyoruz. Personelimizde oluşan İSG kültürünü kalıcı hale getirmek için teorik ve uygulamalı eğitimlerimizi, periyodik olarak aralıksız devam ettireceğiz” diye konuştu.

Kaynak: https://www.bolgegazetesivan.com/haber-vedas-in-is-sagligi-ve-guvenligi-egitimleri-suruyor-21101.html

Zap Vadisi'nde Zorlu Çalışma
7.11.2019

VEDAŞ Ekiplerinden Zap Vadisi’nde Zorlu Çalışma

Vangölü Elektrik Dağıtım A.Ş. (VEDAŞ) Hakkâri ekipleri, bakım ve onarım çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.

Çetin bir coğrafyada elektrik dağıtım hizmeti veren VEDAŞ Hakkari İl Müdürlüğü ekipleri, sarp dağların direk dikimine imkan tanımaması nedeniyle Zap Vadisi’nin yatağına tesis edilen enerji nakil hattı direğinin onarımını gerçekleştirdi.

Yapılan çalışma hakkında bilgi veren VEDAŞ Hakkari İl Müdürü İsmail Özdemir; “Hakkari merkez ve grup köylerimizi alternatif olarak besleyen enerji nakil hattındaki direğimizin temeli, Zap Suyu’nun debisinin yüksek olduğu dönemlerde hasar görmüştü. Ekiplerimiz, suların nispeten çekilmesiyle birlikte Zap Suyu’nda ilerleyerek zor şartlar altında da olsa onarımı gerçekleştirdi. Çalışmalarımız sonucunda, olası bir arıza durumunda Hakkari merkez ve bağlı grup köylerinde enerji kesintisi yaşanmaması için alternatif hattımızın bakım ve onarımını gerçekleştirmiş olduk. Çalışmalarımız sırasında bizlere destek veren Hakkari İl Özel İdare Sekreterliği’ne teşekkür ederim” dedi.

Özdemir; “Kışa Hazırız”

Kış mevsiminde hayli zor şartlarda hizmet verdiklerini belirten Özdemir, “Şebekemizi kışın olumsuz şartlarına hazırlamak için gereken tüm önleyici tedbirlerimizi aldık. Bu kapsamda; merkez, ilçe, köy ve mezralarımızdaki hat ve trafolarımızda bakım ve onarım çalışmalarımızı tamamladık. Filomuzdaki kar araçlarının bakımlarını yaptık. Kamu kurum ve kuruluşları ile koordinasyon içerisinde olacağımız kış planlamamızı hazırladık. Tüketicilerimize kaliteli enerjiyi sürekli sunabilmek için tüm gayretimizle görevimizin başındayız” açıklamalarında bulundu.

Kaynak: http://www.gazetevan.com/van/158055-vedas-ekiplerinden-zap-vadisi%C2%92nde-zorlu-calisma.html

Irak Heyetinden VEDAŞ'a Ziyaret
19.09.2019
00:00

"VEDAŞ'ın çalışmaları yurtdışına örnek olmaya devam ediyor"

Elektrik dağıtımında Türkiye'nin en büyük “Akıllı Elektrik Şebeke Sistemine” sahip olan Vangölü Elektrik Dağıtım A.Ş. (VEDAŞ), Irak Enerji Bakanlığından gelen heyete akıllı şebeke uygulamaları hakkında bilgi verdi.

Ziyaret hakkında açıklamalarda bulunan VEDAŞ Tüketici Hizmetleri Grup Müdürü Fatih Talay, “Hizmet bölgemizde hayata geçirdiğimiz akıllı şebeke sistemimiz, yurtiçinde ve yurtdışında elektrik dağıtım profesyonelleri tarafından ilgiyle takip ediliyor. Daha önce de Çin'den ve farklı ülkelerin üniversitelerinden gelen heyetleri şirketimizde ağırlamıştık. Elektrik dağıtım sektörünün örnek aldığı böylesine kapsamlı bir projeyi, hizmet bölgemiz genelinde hayata geçirmekten ve teknolojiyi kapsamlı bir şekilde kullanarak tüketicilerimize hizmet vermekten büyük mutluluk duyuyoruz” dedi.

Türkiye'nin en büyük akıllı elektrik dağıtım şebekesinin yönetildiği VEDAŞ'ın OSOS Merkezinde (Otomatik Sayaç Okuma Merkezi) Iraklı heyete sunum yapan Talay, “Kullandığımız PLC sayaçlar sayesinde şebekemizi uzaktan rahatlıkla yönetebiliyoruz. Bu sistemi, sayaçlarda bulunan modemler aracılığıyla uzaktan haberleşme olarak özetleyebiliriz. Geliştirdiğimiz sistemin kazanımlarını, özellikle kaçak elektrik kullanımının yoğun olduğu yerlerdeki arıza sayı ve sürelerinde düşüş ile enerjinin verimli kullanılması olarak özetleyebiliriz. Ayrıca, kaçak elektrik kullanmayan, ancak bulunduğu bölgede aşırı kaçak elektrik kullanımı nedeniyle oluşan arızalardan mustarip olan tüketicilerimizden de çok olumlu geri dönüşler aldık. Bunun yanı sıra kaçak elektrik kullanımının yoğun olduğu yerlerde gerçekleştirdiğimiz büyük bütçeli yatırımlar, kaçak elektriğin şebekeye verdiği zarar nedeniyle kısa sürede kullanılamaz hale geliyordu. Geliştirdiğimiz bu sistem sayesinde yatırımlarımızın ömrü uzarken, ülke ekonomisine de önemli katkılar sağlamış olduk” ifadelerini kullandı.

Irak Enerji Bakanlığından gelen heyetin başkanı Fivas Ali Aksaadi de, “Ülkemizdeki akademisyenler daha önce VEDAŞ'a gelerek bazı incelemelerde bulunmuşlardı. Bizler de Bakanlık olarak gelip yerinde inceleme yapmak istedik. Oldukça faydalı ve uygulanabilir bilgiler aldık. VEDAŞ'ın geliştirdiği sistemin oldukça başarılı bulduğunu belirtmek isterim. Güzel ev sahipliği için VEDAŞ ailesine, şahsım ve heyetim adına şükranlarımı sunarım” diye konuştu.

Kaynak: https://www.iha.com.tr/van-haberleri/vedasin-calismalari-yurtdisina-ornek-olmaya-devam-ediyor-2403084/

Çaldıran'da Hatlar Yer Altına Alındı
11.11.2019
00:00

VEDAŞ, Çaldıran'da elektrik hatlarını yer altına aldı

Vangölü Elektrik Dağıtım A.Ş. (VEDAŞ), 2 milyon 500 bin TL bedelle gerçekleştirdiği yatırım çalışması sonucunda Çaldıran ilçe merkezindeki havai hatları yer altına aldı.

Altyapısı yerleşmiş bölgelerde hatları yenileyerek yeraltına aldıklarını ifade eden VEDAŞ Van İl Müdürü Beytullah Özbayram, “Tüketicilerimize kaliteli enerjiyi kesintisiz sunmak ve tüketicilerimizin memnuniyetini daha da geliştirmek amacıyla çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Çaldıran ilçemizde gerçekleştirdiğimiz şebeke yenileme ve hatların yer altına alınması yatırım çalışmamızı 2 milyon 500 bin TL bedelle gerçekleştirdik. Çaldıran ilçe merkezinde gerçekleştirdiğimiz yatırım çalışmalarımız kapsamında yaklaşık 3 bin 500 metre yer altı kazı çalışması yaparak havai hatlarımızı yer altına aldık. Şebekenin havadan geçtiği dönemlerdeki görüntü kirliliği de yer altı çalışmalarımızın tamamlanmasının ardından ortadan kalmış oldu. Eski tesislerin yerine modern ve teknolojiye uyumlu kabinler inşa ettik. Ayrıca mevcut aydınlatma şebekemize yaklaşık 90 adet yeni aydınlatma direği kazandırdık. Çaldıran ilçe merkezimiz bu çalışmalarımızın ardından ışıl ışıl hale geldi. Tüketicilerimizin memnuniyetini artırmak ve yaşam alanlarımızı daha aydınlık hale getirmek için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz” dedi.

Kaynak: vansesigazetesi.com/haber-vedas-caldiran-da-elektrik-hatlarini-yer-altina-aldi-70242.html